Az E-learning oldal használatához be kell jelentkeznie.
Minden felhasználó, a regisztrációkor kap egy levelet a megadott e-mail címére, mely tartalmazza az alapvető adatain kívül a Bejelentkezési nevét és Jelszavát.
A bejelentkezési adatokat kezelje bizalmasan!
Az E-learning oldal megnyitásához nyissa meg a számítógépére telepített böngészőt (pl.: Internet Explorer, Firefox, Google Chrome, Safari, Opera ...) és gépelje be a következő címet a címsorba:
Az E-learning oldalon a bejelentkezési ablakot láthatja, ahol a fentebb említett Bejelentkezési nevét és Jelszavát kell begépelni a megfelelő mezőbe, majd kattintson a Bejelentkezés gombra.
Sikeres bejelentkezés esetén láthatja az Ön részére aktív tananyagokat.
Sikertelen bejelentkezés esetén a rendszer egy hibaüzenetet küld. Próbálja ismételten begépelni a bejelentkezési nevét és jelszavát, ügyelve a kis- és nagybetűkre, valamint ellenőrizze, hogy a Caps Lock nem maradt-e véletlenül bekapcsolva a billentyűzetén.
Amennyiben szeretne kijelentkezni az E-learning oldalról, kattintson a jobb felső sarokban látható Kijelentkezés feliratra.
Amennyiben elfelejtette jelszavát, lehetősége van a rendszertől újat kérni.
A bejelentkezés mező alatt találja az Elfelejtettem a jelszavam feliratot.
Kattintson rá, majd a megjelenő oldalon a rendszer, a regisztrációkor megadott e-mail címét, vagy a belépési nevét kéri. Gépelje be az egyiket , majd kattintson a Tovább gombra.
Ezt követően a regisztrációkor megadott e-mail címre érkezik egy értesítő e-mail, a jelszó megváltoztatási kérelméről.
A levélben megtalálja a pontos leírást a következő lépésről: kattintson a megfelelő linkre.
A rendszer elirányítja Önt az E-learning weboldalra, és kap egy újabb e-mailt, ami tartalmazza az Ön új jelszavát.
Megjegyzés: Előfordulhat, hogy az új jelszóval történő bejelentkezés nem sikerül. Indítsa újra a böngészőjét, majd próbálja ismét.
Az új jelszóval történő bejelentkezés után lehetősége van azt módosítani. Erről további információt, a súgó, Jelszó módosítása fejezetben talál.
Az E-learning használatáshoz szükséges jelszót bármikor módosíthatja.
A jelszó módosításához be kell jelentkeznie az E-learning felületre, majd az oldal fejlécén kattintson a saját nevére.
A lenyíló menüből kattintson a fiók opcióra
A megjelenő oldalon a jelszó mező üres, ide gépelje be az új jelszavát, majd, az elgépelési hibákat elkerülve, gépelje be ismét, az eggyel lejjebb található Jelszó megismétlése Mezőbe
Új jelszavát oly módon válassza meg, hogy az legalább 6 karaktert tartalmazzon! Biztonsági megfontolásból, használjon Nagybetűt, kisbetűt és számot is!
A mezők kitöltése után kattintson a Tovább gombra.
Amennyiben a művelet sikeres, a rendszer egy megerősítő üzenetet jelenít meg "Művelet sikeresen befejeződött" szöveggel.
A következő bejelentkezésekor, már az új jelszavával tud majd belépni.
Felhasználó: az e-learning rendszerhez hozzáférésre jogosult személy. A rendszerhez meghívással csatlakozhatnak felhasználók, a belépés érvényes felhasználónév és jelszó megadásával lehetséges. Belépés után a tanulók számára elérhetők a számukra engedélyezett tanfolyamok és vizsgák. Tananyag: tartalmi alapegység. Minden egyes tananyag egy-egy témakörhöz tartozó, meghatározott tartalmat foglal magába.
Tanfolyam: több tananyagból összeállított képzési egység, mely egy nagyobb témakört fog át.
Vizsga: a tanulmányok sikeres elsajátítását ellenőrző kérdéssor. A vizsga a tanfolyam tananyagainak áttekintése után kezdhető meg, a kérdések megválaszolása után kiértékelésre kerül és a tanuló visszajelzést kap az eredményekről. Sikertelen vizsga esetén új próbálkozás lehetséges.
Kérdéstípusok:
A Naptár funkció egy olyan eszköz, mellyel a felhasználók értesíthetik egymást a közelgő eseményekről. A funkció minden felhasználótípusnál elérhető.
A felhasználó választhat, hogy milyen tág időintervallumban szeretné megjeleníteni az eseményeket. A fenti fülekre kattintva napi, heti, havi illetve az összes esemény megjelenítése lehetséges.
A Naptár funkcióba belépve, és az Esemény hozzáadása feliratra kattintva a következő felugró ablak jelenik meg:
Az esemény létrehozásához meg kell adni annak időpontját, dátumát és leírását.
Megjegyzés: Minden felhasználótípus hozzá tud adni eseményt a naptárhoz, a következő megkötésekkel:
A felhasználók a rájuk vonatkozó eseményeket a naptárban kiemelten látják. Az egérmutatót a kiemelt nap fölé húzva megjelenik egy kis felugró ablak az eseményről.
A Naptár funkciót megnyitva láthatjuk a közelgő eseményeket.
A tanfolyamoknál több tananyagot lehet egy csoport alá besorolni.Tanfolyamot létrehozhat a Rendszergazda, valamint az Oktatás Felelős. A létrehozást követően ők tudnak tananyagokat és hallgatókat hozzárendelni a tanfolyamhoz. A tanfolyam Oktatási Felelőse kezeli a tanfolyam tartalmát és időzítését: tananyagok feltöltése, vizsgák beállítása, mikor lássák a tanulók az egyes leckéket a tanfolyamon belül.
Ahhoz, hogy egy tananyag látható legyen egy tanfolyamon belül, az adott tananyag beállításainál a Kizárólag tanfolyamon keresztül opciót kötelezően meg kell jelölni. Ezt célszerű a tananyag létrehozásakor megtenni, illetve később is átállítható.
Új tanfolyam létrehozásához a Rendszergazda vagy az Oktatási Felelős kattintson az „Új tanfolyam” gombra a Tanfolyamok főmenün belül.
meg kell adni a tanfolyam nevét és beállítani a nyelvét. Mindegyik tanfolyamnak egy megadott kategóriához kell tartoznia, ami a lenyíló menüből választható ki. A tanfolyam az „Aktív” jelölőnégyzet kipipálásával válik előérhetővé, egyébiránt rejtve marad. Ha azt szeretné, hogy csak belépett felhasználók lássák a tanfolyamot akkor ne pipálja ki „A tanfolyam látható a katalógusban” lehetőséget.
Miután létrehozta a tanfolyamot, két lehetőség válik elérhetővé. Az elsővel lehet tananyagokat rendelni a tanfolyamhoz. Csak azokat a tananyagokat lehet kiválasztani, amik az adott tanfolyam kategóriájába tartoznak pl. DEMO.
Az utolsó lehetőség a hallgatók kiválasztása és a szerepkörük beállítása (hallgató vagy Oktatási Felelős).
Rögtön az „Új tanfolyam” gomb mellet van a „Tanfolyam importálása” gomb. Az Rendszergazda itt korábban exportált (lementett) tanfolyamokat tud importálni. Importálás után a rendszer a tanfolyamot és tananyagait automatikusan létrehozza, és elérhetővé válik a tanfolyamok között.
A tananyagok tartalmi alapegységek. Minden egyes tananyag egy-egy témakörhöz tartozó, meghatározott tartalmat foglal magába. Tananyagokat az adott tanfolyamon belül a Rendszergazda és az Oktatási Felelős tud létrehozni, illetve utána az Oktatási Felelősök tudják szerkeszteni. A képzési folyamat tananyagok sorozatából épül fel. Az adott tananyagra kattintva a főoldalon ezt látjuk:
A tananyag információk alatt láthatjuk, hogy ki az anyag Oktatási Felelőse és mik a befejezés követelményei (ezt a tananyagi szabályokban tudjuk módosítani).
Lehetőség van továbbá:
Itt van lehetősége az Oktatási Felelősnek feltölteni az adott tananyagokat, amiket majd a hallgatók látni fognak belépéskor. Továbbá itt is tudunk közvetlen az adott tananyaghoz feltölteni fájlokat vagy másik tananyagból bemásolni azokat. A sorrendet is tudjuk még módosítani és lehetőség van a tananyag nyomtatására is. Ha már van felvitt tananyag, akkor pedig a Tananyag összetétel ablakban láthatjuk az elrendezésüket (fejezet, alfejezet).
A fejezet létrehozás gombra kattintva ezt fogjuk látni.
Meg tudjuk adni a fejezet nevét, továbbá, hogy szeretnénk e besorolni alfejezetként egy már meglévő tananyag alá a tanfolyamon belül. Kiválaszthatjuk a legördülő menüben a tartalom típusát (elmélet, példák). Beállítható, hogy közvetlen linken keresztül elérhető legyen a fejezet. Illetve itt tudjuk feltölteni az anyagot (két leggyakoribb word dokumentum vagy pdf fájl). Végül itt lehet feltölteni magát a fejezet anyagát. A két leggyakoribb forrás a Word dokumentum, illetve a PFD fájl. A Word dokumentum tartalmát egyszerűen át kell másolni a szerkesztő ablakba, és amennyiben megfelel, akkor elmentésre kerül. PDF fájlból importálni az Átváltás pdf saját tartalom bejelölésével lehet.
Fontos, hogy a feltöltendő anyag mérete nem lehet több, mint 2048 kB. Ha elmentettük a tananyagokat, akkor utána meg tudjuk nézni, hallgatók számára hogyan fog kinézni, illetve lehetőségünk van további fejezeteket vagy vagy alfejezeteket létrehozni létrehozni a már ismertetett módon.
A tanfolyamok és tananyagok számonkérését teszi lehetővé, beállítható egyes tananyagokhoz, vagy pedig az egész tanfolyamhoz. A Vizsga gombra kattintva a következőt látjuk:
A felső legördülő menüben kiválaszthatunk egy fejezetet, vagy alfejezetet vagy ha az egész tananyaghoz akarunk egy vizsgát, akkor a Minden fejezetet kell választani. Az Új vizsga menüpontra kattintva tudunk új vizsgát létrehozni, illetve lehetséges a már meglévőket a szerkeszteni.
Itt még egyszer lehetőségünk van kiválasztani a fejezetet, ami alá akarjuk rendelni a vizsgát. Megadhatjuk a vizsga nevét.
A további lehetőség alatt a következők érhetőek el:
A vizsgákhoz ki tudjuk választani a kérdéseket, a már meglévő kérdések közül egyszerűen bejelölve őket. Annyi kérdést jelölünk be a teszthez, amennyit csak szeretnénk. Van még egy lehetőség, de arról majd később (véletlenszerű vizsga). Tovább új kérdéseket is tudunk létrehozni a legördülő menüből kiválasztva a kérdés típusát.
Három típusú kérdést használhatunk a vizsga kérdéseihez:
Többszörös választás – egy helyes választás:
A leggyakoribb kérdéstípus, ki lehet választani melyik fejezethez soroljuk be. Legegyszerűbb a vizsgát kiválasztani, és akkor egyből alá kerül besorolásra. Lehet állítani a nehézségi szintet, ha szeretnénk súlyozni a kérdéseket. Meg lehet adni egy idő intervallumot a kérdés megválaszolására. Kérdés szövegét meg lehet adni és szerkeszteni a Kérdés szövege ablakban. Majd be lehet írni a válaszokat (opció hozzáadásával több lehetséges választ lehet hozzáadni a két alapértelmezetten kívül). Végül megjelölni a helyes választ. (a kérdés sorszámának kiválasztásával) Magyarázat is megadható, ha szeretnénk. A kérdést lehet egyből menteni, vagy menteni és rögtön új kérdést felvinni. Többszörös választás – több helyes választás: Szinte mindenben megegyezik az előző kérdés típussal, csak a választási lehetőségekben tér el. Meg lehet adni annyi opcionális válasz lehetőséget, amennyit csak szeretnénk, majd a helyes válaszokat megjelölhetjük a négyzet kipipálásával. Meg lehet adni a pontszám számítási módnál, hogy minden helyes választ ki kell választani a hallgatónak vagy csak egyet. Illetve lehet limitálni a hallgató választási lehetőségeit, ha szeretnénk.
Igaz/Hamis: : Itt is csak a válaszadási lehetőségnél van eltérés az alap információk ugyanazok, mint a többi típusú kérdésnél.
Csak meg kell adni, hogy a kérdés Igaz vagy Hamis.
Véletlenszerű vizsga: A vizsga kérdéseinek kiválasztásánál tudjuk ezt a lehetőséget kiválasztani, ha szeretnénk, hogy adott darabszámú kérdést véletlenszerűen adjon a vizsgához minden alkalommal.
Kiválaszthatjuk a kérdések számát nehézségi szint szerint, illetve a Vizsga Kérdések alatt úgy is összerakathatjuk a vizsgát, hogy adott típusú kérdésből mennyit rakjon be a vizsgába.
Az üzenetküldés funkció egy belső levelezőrendszer, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy egymás és csoportok közt személyes üzeneteket válthassanak. Ezek az üzenetek, e-mail-ben is elküldhetők. Új üzenet küldéséhez, kattintson az Üzenetek, Új Üzenet feliratokra, majd a címzettek mezőbe kezdje el begépelni a címzett nevét. A lenyíló listából kiválaszthatja a címzettet. A % karakter begépelése esetén az összes felhasználó megjelenik a lenyíló listában. Több címzett esetén a ';' karakterrel elválasztva adja meg őket! A tárgy megadása és az üzenet begépelése után, az Üzenet Küldése gomb megnyomásával tudja elküldeni azt.
A címzettek mező mellett jobbra található, lefelé mutató nyílra kattintva, beállíthatjuk, hogy mely kritériumoknak megfelelő felhasználóknak szeretnénk üzenetet írni. Itt lehetőségünk nyílik levelet küldeni például az ugyanazon tanfolyamon részt vevő felhasználóknak, vagy az adott tananyag összes Oktatási Referesének. Az üzenetek emailben történő továbbításához jelöljük be a Küldés email-ben is feliratú jelölőnégyzetet.
Ha új üzenete érkezik, automatikusan megjelenik egy értesítés az oldalán. Rákatintva elolvashatja azt, illetve válaszolhat rá.
Többféle jelentés elkészítésére van lehetőség a különböző rendszer eszközök objektumai között. A statisztikákhoz való hozzáférés függ a felhasználó típusától és a rendszerben betöltött szerepétől. A Rendszergazda hozzáfér minden statisztikához, az Oktatási Felelősök a Hallgatóikkal és tananyagaikkal összefüggő statisztikákhoz férnek hozzá. A felhasználóknak különböző típusú jogosultságokat lehet adni a statisztikákhoz. Minden jelentést ki lehet menteni Excelbe és PDF-be.
A felhasználói jelentéseken keresztül a Rendszergazda vagy az Oktatási Felelősök rá tudnak keresni egy adott felhasználóra. A keresett felhasználó nevét kell beírni a keresési mezőbe, majd kiválasztani, hogy lássuk róla a statisztikákat. A keresési mezőbe a „%” jelet beírva az összes rendelkezésre álló felhasználót kilistázza, így a kiválasztható a listából a keresett felhasználó.
Megjegyzés: a Rendszergazda minden felhasználóhoz hozzáfér, az Oktatási Felelős viszont csak azokhoz, akik fel vannak iratkozva a tananyagaira.
A fent látható Tanfolyamok és Tananyagok lap ugyanúgy néz ki, arról ad információt, hogy a felhasználó milyen anyagokra iratkozott fel és milyen teljesítményt ért el. A további információ lapon a felhasználó rendszer- és kommunikációs információit láthatjuk. Végül a forgalom lap megmutatja a felhasználó rendszerben töltött idejét. Ez megengedi, hogy a rendszergazda vagy referens figyelemmel kísérjük egy adott időszakban a felhasználó belépési és részvételi szokásait.
A Tananyag jelentések funkció nagyban hasonlít a Felhasználói jelentések funkcióhoz. A különbség az, hogy itt nem egy felhasználót és a hozzá tartozó tananyagok kapcsolatát tudjuk megvizsgálni, hanem adott tananyagot és a hozzá tartozó felhasználók kapcsolatát.
A vizsga kiválasztásához kattintson a főoldalon a Statisztika ikonra, majd a Tananyag jelentések ikonra. A megjelenő oldalon kezdje el begépelni a kívánt tananyag nevét, vagy a % karakter begépelésével tekintse meg az összes létező tananyagot a legördülő listában.
A listából történt kiválasztás után megjelenik a válaszott tananyagról készült statisztika.
Lehetősége van szűrést alkalmazni a megjeleníteni kívánt tanulókról. Ehez a Szűrők sorban válassza ki a kívánt feltételeket, majd kattintson a Tovább gombra. A lista frissül a beállított szűrésnek megfelelően.
A lista felett 3 fület láthat:
A Felhasználók fülön láthatja a felhasználók alapvető adatait, úgyímint:
Az adatok nem szerkeszthetőek.
A További információ fülön tudja megtekinteni a tananyag összetételét: Az elméleti anyagok a példák, feladatok vizsgák és az összes anyagok számát. Látható továbbá a megjegyzések száma a tanyanyag nyelve és az hogy aktív -e.
A forgalom fülön egy összesítést láthat a tananyaggal már foglalkozó felhasználókról, és az általuk összesen ráfordított időről.
A tananyag jelentésekről készült statisztikát hasonlóképp exportálhatja, letöltheti a számítógépére, mint a felhasználói jelentéseket. Kattintson a jobb felső sarokban látható ikonok egyikére, a Statisztika exportálása felirat mellett. Ezután a rendszer automatikusan legenerálja a fájlt és letölti azt Microsoft Excel (.xls) vagy Adobe Acrobat (.pdf) formátumban.
A Tanfolyam jelentések hasonlóan a felhasználói jelentésekhez és a tananyag jelentésekhez mutat statisztikát a tanfolyam szemszögéből.
Megtekintheti a hozzá tartozó felhasználókat és tananyagokat.
A Rendszer jelentések lehetővé teszi a Rendszergazda számára, hogy az oldalon történő forgalmat ellenőrizze, arról statisztikát készíttesen.
A forgalom fül alatt látható az összes bejelentkezés száma, az összes oldalon eltöltött idő, a legtöbb felhasználó száma és az oldal által elfoglalt tárhely.
A legaktívabb felhasználók listáját is itt tekintheti meg, ami tartalmazza a nevüket a belépések számát és az oldalon eltöltött idejüket.
Lehetősége van az adatokat egy időintervallumra vonatkozóan megtekinteni, ehez állítsa be a kezdés és befejezés dátumát és időpontját.
Az Analitikai napló, Összes felhasználó megjelenítése és Összes tananyag megjelenítése jelölőnégyzet bepipálásával majd a mutat gombra kattintva, részletes statisztikát jeleníthet meg arról, hogy pontosan ki mikor milyen bejelentkezési műveletet hajtott végre és milyen IP-címről.
A felhasználói típusok fül alatt egy összefoglaló statisztikát láthat az egyes felhasználótípusok aktivitásáról.
Alapértelmezett felhasználói csoport
Felhasználók hozzárendelése csoporthoz
Tananyagok/tanfolyamok hozzárendelése csoporthoz
Csoportokkal egységbe lehet rendezni a felhasználókat közös tulajdonságaik alapján. Használhatjuk a csoportokat, hogy könnyen hozzárendeljünk tananyagokat/tanfolyamokat felhasználók egy részéhez vagy, hogy hatékonyan kommunikáljunk egy adott csoporttal.
A csoportot a Rendszergazda tudja létrehozni, a kezdőlapon lévő Felhasználói csoport ikonra való kattintással. Ha már van létrehozott csoport akkor azt is itt láthatjuk. Különben üres a lista és csak az Új csoport opció elérhető. Az Új csoport opció választása után az Rendszergazda megtudja adni a csoport nevét és leírását. A rendszergazdának lehetősége van megadni egy csoport kulcsot is, amely lehetővé tesz a felhasználóknak, hogy regisztráljanak a csoportba. A Rendszergazda megadhatja a kulcsok maximális számát is ezzel korlátozva a felhasználók számát a csoportban.
A Rendszergazda megadhatja a csoport alapértelmezett felhasználói típusát is. Abban az esetben ha a felhasználó beiratkozott a csoportba akkor ezt a típust kapja meg automatikusan az adott tananyagnál/tanfolyamnál.
A Rendszergazda manuálisan tudja hozzárendelni a felhasználókat a csoporthoz, ahogy az lent látszik:
A fenti példában látszik, hogy a felhasználó kiválasztásával lehet a csoporthoz adni
Ahhoz, hogy egy adott csoporthoz hozzárendeljünk egy tananyagot vagy tanfolyamot, a Tananyag csoport/Tanfolyam csoport menübe kell belépni.
Miután elkészült ez a kiválasztás az adott csoport tagjai automatikusan hozzáférnek a tanfolyamhoz vagy tananyaghoz. Abban az esetben ha a csoporthoz új anyagot akarunk hozzárendelni de már vannak meglévő tagjai a csoportnak akkor az anyag kijelölése utána A kiválasztott tanfolyamokat hozzárendeli a csoport felhasználóihoz gombra kell kattintani.
Ugyanez a teendő ha új tananyagot akarunk hozzárendelni a csoporthoz.
Minden csoporthoz hozzá tud rendelni egy kulcsot a Rendszergazda, a kulcs felhasználóinak számát lehet maximálni annak érdekében, hogy korlátozni tudjuk a csoport létszámát. Ezt a kulcsot azok a felhasználók kapják meg akiket felvesznek a csoportba. A felhasználó oldalán a jobb felső sarokban látszódik a csoport kulcs. Ha beírják a kapott kulcsot akkor a csoport tagjai lesznek és automatikusan hozzáférnek minden tananyaghoz és tanfolyamhoz ami elérhető a csoporton belül.
Ha a csoport eléri a maximális kulcsok akkor több felhasználó nem tud automatikusan csatlakozni
Az oldal alapvetően 3 fő felhasználói típust különböztet meg: rendszergazda, referens, hallgató. A rendszergazda tud létrehozni új felhasználói típust ezen 3 fő típus alapján, azok jellemzőinek engedélyezésével vagy letiltásával. Az új típusnak valamelyik fő felhasználói típusra kell épülnie.
Miután kiválasztottuk az alap felhasználói típust a lista az új felhasználó jogaival folytatódik amiket a rendszergazdának kell beállítani. Például, mit változtathat a felhasználó, mi az amit csak megtekintésre érhet el és mik azok a funkciók amik rejtettek előtte. A lista végén van egy opció ami megengedi a rendszergazdának, hogy mindegyik funkcióhoz ugyanazt a státuszt állítsa be (változtat,elérhető,rejtett).
Az új felhasználói típus hozzáadódik a felhasználói típusok listájához, miután a rendszergazda egy új felhasználót már látja az új felhasználói típust ( admin) a lenyíló menüben.
A felhasználók menüpontban adhat hozzá a rendszerhez új felhasználót, szerkesztheti a meglévőket illetve törölheti őket. Lehetősége van áttekinteni azokat, és láthatja az adataikat, úgymint:
A felhasználók a biztonság növelése érdekében önállóan nem tudnak regisztrálni. A Rendszergazda adhat hozzá az E-learning felülethez új felhasználókat. Ezt úgy teheti meg, hogy a Felhasználók ikonra kattintva, a megnyíló oldalon az Új felhasználó gombra kattint. A megjelenő oldalon, meg kell adni a leendő felhasználó adatait. Első lépésben válasszon neki egy úgynevezett Avatar-t .
Lehetősége van feltölteni egy képfájlt, mely legfeljebb 2048 KB méretű lehet, vagy kiválaszthat egyet a legördülő listából a vagy válasszon a listából : felirat mellett. A Lista megtekintése gombra kattintva megtekintheti a rendszer alapértelmezett profilképeit.
Ezt követően adja meg a felhasználó nevét. Az új felhasználó ezzel a névvel fog tudni az E-learning felületre bejelentkezni. A mező kitöltése kötelező! A felhasználónak egyedi nevet kell adni, duplikált felhasználónév nem lehetséges.
A következő lépés a jelszó megadása. A jelszó legalább 6 karakter hosszúságú legyen. Biztonsági megfontolásból, célszerű a jelszót oly módon megválasztani, hogy az tartalmazzon nagybetűt, kisbetűt, számot. A mező kitöltése kötelező!
Az éppen begépelt jelszó ****** formátumban jelenik meg. Az elgépelésből fakadó hibák elkerülése végett a jelszót a Jelszó megismátlése mezőbe ismételten meg kell adni. A mező kitöltése kötelező!
A Keresztnév és Vezetéknév mezőket értelemszerűen töltse ki! A mezők kitöltése kötelező!
Az E-mail cím mezőbe írja be a leendő felhasználó e-mail címét. A rendszer ezt a címet használja elfelejtett jelszó esetén értesítésre. A jövőben szintén erre a címre érkeznek a felhasználó részére az értesítések. A mező kitöltése kötelező!
A Nem kérek leveleket négyzet bejelölése esetén, a jövőben, a rendszer nem küld a felhasználónak e-mail üzeneteket. Kivétel az elfelejtett jelszó értesítés.
Aktív felhasználó . A négyzet bejelölése esetén, az ürlap lezárásával, ( a lap alján lévő Elfogad gomb megnyomása ) a felhasználó azonnal létrejön, és aktívvá válik. Hagyja bejelöletlenül, ha csak létre szeretné hozni a felhasználó fiókját, de nem szeretné, hogy azonnal elérhető legyen! A felhasználói fiók akvtiválása, a jövőben bármikor lehetséges, a főoldalon a Felhasználók ikonra kattintva, a megjelenő listában pedig az adott felhasználó sorában, az Aktív oszlopban található piros színű Aktiválás ikonra kattintva. A sikeres aktiválást a piros színű ikon helyett, egy zöld színű megjelenése jelzi.
Felhasználói típus : A legördülő listából kiválaszthatja, hogy a létrehozni kívánt felhasználó, milyen típusú legyen.
Nyelv: : A legördülő listából kiválaszthatja, hogy az E-learning felület, a létrehozni kívánt felhasználó részére milyen nyelven jelenjen meg. Rendszerünk jelenleg a magyar nyelvet támogatja.
Időzóna: : Adja meg, hogy a létrehozni kívánt felhasználó mely időzónában tartózkodik.
Megjegyzés: : Ide tetszőleges szöveget gépelhet be. Pl.: A fiók aktviálásának időpontját, vagy a felhasználó születésnapját, esetleg a tanfolyammal vagy munkaviszonnyal kapcsolatos adatait.
A Szerkesztés ikonra kattintva megnyílik a szerkesztő funkció, ahol a Felhasználók hozzáadása címszó alatt leírtakhoz hasonlóan, a mezőket megfelelően kitöltve, módosíthatja a kívánt adatokat.
A felhasználókról készült statisztika megtekintéséhez a főmenüben a Felhasználók ikonra kattintva megjelenik az összes felhasználó egy listában. Adott felhasználó statisztikái, annak sorában és utolsó elötti oszlopában található ikonra kattintva jelennek meg.
A megjelenő ablakban láthatja a kiválasztott felhasználó statisztikáit. Másik felhasználó statisztikáinak megtekintéséhez lépjen egyet vissza majd ismételje meg a műveletet egy másik fiókkal, vagy gépelje be a jelenlegi ablakban látható kereső sávba a megtekinteni kívánt felhasználó nevét. A listában láthatja a felhasználóhoz rendelt tanfolyamok nevét, az adott tanfolyamon betöltött szerepét, a tanfolyamon belül található tananyagok számát, azt, hogy a tanfolyam engedélyezve van-e az adott felhasználónak, illetve, hogy elvégezte-e azt, és ha igen, akkor az elért pontszám is látható. A sor végén található műveletek ikonra kattintva, további részletességgel jeleníthet meg információkat a kívánt tanfolyamról.
Az ablak jobb felső részén található Statisztika exportálása felirat mellett két ikont talál, melyek segítségével kivonatot készíthet Adobe Acrobat (.pdf) és Microsoft Excel (.xls) formátumban az adott felhasználó statisztikáiról.
Az ikonra kattintva a statisztika az Ön böngészőjén keresztül a számítógépére töltődik. Itt archiválhatja vagy további feldolgozásra, vagy mellékletként elküldheti.
A kategória fogja össze az azonos tananyagokat és tanfolyamokat. A kategória egy strukturális fához hasonlóan, a tanulási anyagokat az általánostól a speciális tanfolyamokig rendezi egységbe.
Lent látható egy általános kategória struktúra a Hallgató nézőpontjából.
Kategóriákat a Rendszergazda tud egyszerűen létrehozni, a Kategóriákon belül az „Új kategória” gombra kattintva.
Fent látható egy új kategória létrehozása. Először meg kell adni a kategória nevét, majd beállítani, hogy főkategóriának szánjuk vagy pedig besoroljuk egy már meglévő kategória alá mint alkategória.
Miután létrehoztuk már kiválaszthatjuk bármelyik tananyagnál vagy tanfolyamnál mint kategória. Ennyi a kategóriák létrehozása, és a megfelelő kategória kiválasztása mindegyik tananyaghoz és tanfolyamhoz. Az új tananyagok és tanfolyamok létrehozásakor be kell őket sorolni egy már meglévő kategóriába.
Értesítések révén saját kommunikációs e-mailek hozhatóak létre kiválasztott felhasználóknak, automatikus e-mail küldés számos előre definiált eseményhez rendelve. A rendszerben az alap eseményekhez tartozó értesítések már definiálva vannak.
A rendszergazdának lehetősége van tetszése szerint szerkeszteni illetve ki/be kapcsolni az értesítéseket. A Rendszergazda kiválaszthatja az esemény fajtát illetve megváltoztathatja az értesítés tárgyát, szövegét és a nyelvét.
A nyelv kiválasztásakor az üzenet nyelvi címke alatt kerül létrehozásra, küldésekor ezt a nyelvet használó felhasználók kapják meg. Abban az esetben, ha a felhasználó a nyelv nincs határozza meg vagy nincs hozzáadva címke, akkor az alapértelmezett üzenet (felülről az első, amelyiknek nincs címkéje) lesz használva.
Megtekinthetőek a küldésre váró üzenetek. Küldje el a várakozó üzeneteket: Elküldi a várakozó üzeneteket, az egyszerre elküldött üzenetek száma a beállítási lehetőségeknél megadott maximális küldhető üzenetek számánál adható meg. Törli a várakozó üzeneteket: Az eddig nem kézbesített üzeneteket törli.
A legutoljára kiküldött rendszer értesítéseket mutatja meg. Rendezhető idő rend, címzett és tárgy szerint. Műveletek:
A beállítási lehetőségek alatt néhány opció található az értesítések működéséhez
Az Export-Import funkció segítségével egy CSV adatfájlba exportálhat, vagy egy CSV adatfájlból importálhatja a felhasználók adatait.
A funkció használatához kattintson a főoldalon látható Export-Import ikonra majd a megjelenő oldalon található két fül közül válassza ki a kívánt műveletet.
Egy, már elkészült CSV fájlt tölthet fel , a Fájl kiválasztása gomb megnyomása után megjelenő ablakban tallózva. Válassza ki a számítógépéről feltölteni kívánt fájlt. A többi mező kiválasztása után, kattintson az Adatok importálása gombra, a művelet végrehajtásához.
A legördülő menüből válassza ki, hogy mely adatokat szeretné exportálni, majd a jelölje be, hogy az elkészült CSV fájlban a rekordok "," vagy ";" karakterekkel legyenek-e elválasztva. A dátum formátum beállítása után, (célszerű az alapértelmezett DD/MM/YYYY(NN/HH/ÉÉÉÉ) beállítást használni) kattintson az Adatok exportálása gombra, a művelet végrehajtásához.
A legtöbb, Windows operációs rendszert és Microsoft Excel táblázatkzelő programot futtató számítógép, alapértelmezettként az Excel programhoz fogja társítani a CSV fájlt. Így letöltés után, a fájlt megnyitva az Excel jeleníti meg. Az így megjelenő adatok nem minden esetben jelennek meg helyesen, ezért javasoljuk az Excel Külső adatok beolvasása szövegből funkcióját a CSV fájl helyes megnyitásához. Ez a funkció az Adatok fülön a Külső adatok átvétele mezőben, a Szövegből gombra kattintva érhető el. A megjelenő ablakban válassza ki a letöltött CSV fájlt, majd a Szövegbeolvasó varázsló segítségével állítsa be a CSV fájlra jellemző paramétereket:
A karbantartás menüpont alatt a rendszer információk találhatóak, további eszközökkel, melyek segítenek a rendszer folyamatos optimális működésében..
Ezen a képernyőn megtekinthetőek a környezeti változók és aktuális értékeik. A legjobb eredményhez minden opciónak megfelelő állapotban kell lennie.
Ez az oldal a rendszer php információit mutatja.
Ezzel ez opcióval lezárható a rendszer pl. frissítés idejére. A lezáráshoz indoklás is megadható..
Leellenőrzi és tisztítja az árva fájlokat és konyvtárakat, melyek már törölt tanfolyamokhoz vagy felhasználókhoz tartoztak.
Ez az opció újra frissíti a keresési táblákat a tanfolyam tartalmi adatainak alapján.
A sablonok átmeneti tárhelyének törléséhez használható melyek valamilyen különleges eset miatt jöttek létre.
A Tananyag beállítások a főoldalon található Tananyagok ikonra kattintva, a megjelenő listában pedig az adott tananyag sorának utolsó oszlopában levő Tananyag beállítás ikonra kattintva érhető el. Az ikon kis fogaskerék alakú
A megjelenő oldalon több fül is található, úgymint:
A Tananyag opciói fül alatt láthatóak a tananyaghoz rendelhető modulok.
A modulok ki és bekapcsolhatóak. Az ikon színe jelzi, hogy az adott modul éppen aktív-e. A fekete ikon aktív, míg a szürkés, halványabb színü ikon inaktív, tehát kikapcsolt modult jelez.
Az ikonra történő kattintással változtathatjuk meg az adott modul állapotát.
Minden módosítás automatikusan életbe lép.
Az elrendezés fülre kattintva megjelenik az elredezés szerkesztő. Itt az úgynevezett "fogd és vidd" módszerrel tudjuk változtatni az egyes modulok elhelyezkedését.
Az oldal alján található Mentés gombra kattintva a beállított elrendezés érvénybe lép.
A Tananyag inicializálás segítségével alaphelyzetbe állíthatjuk az adott tananyagot.
Az alaphelyzetbe való állításkor lehetőségünk van a következő adatokat törölni:
A Tananyag inicializálás funkció olyankor hasznos, ha, egy már létrehozott vizsgát szeretne újra felhasználni, vagy részben felhasználni.
Az oldal alján található Tovább Gombra katintva, a művelet végrehajtódik, a tananyag alaphelyzetbe lesz állítva.
Figyelem! a művelet nem visszavonható!
A Tananyag importálása funkció lehetővé teszi, hogy a számítógépén tárolt, előzőleg exportált tananyag adatait az adott tananyagba betöltse. Az importáláskor kiválasztható, hogy mely adatokat szeretné beilleszteni, és melyeket kihagyni. Kiválasztáshoz jelölje be a megfelelő négyzetet. A következő adatok importálhatóak:
A művelet megkezdéséhez válassza ki a számítógépén tárolt fájlt a Tananyag adatfájl mezőben található fájl kiválasztása gombra kattintva VAGY illessze be a fájl URL-jét a A fájl feltöltése az URL-ből mezőbe.
Ezután válassza ki a fent leírtak alapján az importálni kívánt adatokat és kattintson a Tovább gombra
Figyelem! a művelet nem visszavonható!
Ez a funció lehetővé teszi, hogy az adott tananyagot egy tömörített .zip fájlba mentsük, és a saját gépünkön tároljuk.
Az exportáláshoz kattintson az oldal alján lévő Export gombra. Az oldal elkészíti a letölthető fájlt, ez néhány másodpercet igénybe vehet , majd megjelenik az Exportált tananyag letöltése: felirat, mely mellett egy hivatkozást talál a tananyag nevével. Rákattintva a böngésző letölti a .zip fájlt az Ön számítógépére.
A Fájlok exportálása: jeölőnégyzet bejelölésével, Exportáláskor a tömörített fájlba belekerülnek a tananyaghoz rendelt fájlok is.
Amennyiben az exportálás már egyszer megtörtént az adott tananyagnál, késöbb bármikor letöltheti a már elkészült tömörített állomány -t.
A tananyag információ az oktatók részére nyújt lehetőséget abban, hogy a tanulók részére információt biztosítson a tananyagokról, és a vizsgakövetelményekről.
A Tananyaginformációk a Főoldal -on a Tananyagok ikonra kattintva megjelenő lista végén a Műveletek oszlopban található ikonra kattintitva érhető el.
Az itt megjelenő információkat az Információ szerkesztése feliratra kattintva tudjuk módostani, illetve adhatunk hozzá további tartalmat.
A következő információk adhatók itt hozzá:
Aennyiben adott információ még nem lett megadva egy + ikon látható, erre kattintva megjelenik a szerkesztőmező, melybe gépelhetünk.
Ha szerkeszteni szerenénk egy már meglévő adatot, kattintsunk mellette megjelenő szerkesztés ikonra, majd ha elkészültünk a módosítással, nyomjuk meg a szerkesztőmező végén található mentés ikont.
Létező, vagy szerkesztés alatt álló adat esetén láthatunk egy törlés ikont a szerkesztőmező végén, melyre kattintva a teljes adatot törölhetjük. Figyelem! a művelet, nem visszavonható!
A Referensek megtekinthetik a Hallgatóik tanulási folyamatát. Erre hívatott ebben a menüben a “Felhasználói állapot” funkció. Erre a funkcióra kattintva a Referensek, Oktatási felelősök láthatják a tananyag összes felhasználóját és a tanulási folyamatukat valamint, hogy eleget tettek a tananyag elvégzési feltételeinek vagy sem.
Ha a Referens automatikus befejezés szabályt állított be a tanfolyamhoz, akkor amennyiben a hallgató eleget tesz a befejezési szabályoknak, a tananyag automatikusan “befejezett” állapotra vált. Egyéb esetben a Referensnek klikkelnie kell az utolsó ikonra, hogy megtekintse a Hallgató tananyag folyamatát és beállítsa “befejezettre” a tananyagot az adott Hallgatónál, valamint pontszámot és megjegyzést adjon hozzá.
>> Hibabejelentés: +36 1 445 0317 | e-mail: elearning@kkmkft.hu | Teljes használati útmutató | Súgó verziószám: 1.0.6